Nauka online – gdzie szukać studentów?

Bez względu na powód, dla którego uczeń się uczy, zawsze doświadczam tego tonącego uczucia, kiedy dowiaduję się, że nie chce kontynuować lekcji. Ale szybko ruszam dalej i albo znajdę nowego ucznia, który weźmie ten przedział czasowy (moc posiadania listy mailingowej), albo, jak ostatnio, skrócę moje godziny nauczania do pracy nad innymi projektami.

Zdarzyło mi się to w tym tygodniu: jeden z moich studentów z Rosji powiedział mi, że nie może kontynuować. Podziękował mi za lekcje, które mu dałem (przez ostatnie dwa lata brał lekcje angielskiego konwersacyjnego), ale powiedział, że po prostu nie może kontynuować.

Cena jego lekcji angielskiego wzrosła od lipca o dwie trzecie ze względu na kurs wymiany dolara na rubla (waluta rosyjska). Miał nadzieję, że po początkowym spadku wartości rubel się odbije (jest analitykiem finansowym), ale widać, że w ciągu ostatnich kilku tygodni dość szybko się zdeprecjonował.

Kilku innych rosyjskich uczniów również zrezygnowało z lekcji w ciągu ostatnich kilku miesięcy z tego samego powodu, mówiąc, że chcieliby ponownie wziąć lekcje po ewentualnej korekcie.

Co możemy z tego wywnioskować?

Jest to ryzykowne, gdy kierujesz swoje działania tylko do osób uczących się języka angielskiego z konkretnego kraju.

Na szczęście nie ustawiłem wszystkiego tylko po to, by wycelować w rosyjskich studentów. Na moje lekcje i kursy dostaję uczniów z wielu różnych krajów. Ale gdybym przygotowała wszystko dla uczących się z Rosji, miałabym teraz pewne problemy.

Myśląc o swojej niszy dydaktycznej, wiedz, że istnieje ryzyko, jeśli kierujesz się tylko uczniami z konkretnego kraju. Jeśli mieszkasz w kraju, do którego uczęszczasz, problemy te są zminimalizowane i być może nie istnieją, ponieważ płacisz w tej samej walucie. Ale w przeciwnym razie, poleganie na kursach wymiany i sytuacji politycznej, aby pozostać stabilnym, jest ryzykowne.

Istnieją pewne sposoby, aby dotrzeć do konkretnego kraju (lub krajów) bez budowania całej działalności dydaktycznej w tym kraju.

Tworzenie stron startowych

Zamiast budować całą witrynę wokół jednego kraju, możesz stworzyć strony docelowe (konkretne strony, na których uczący się wylądują) dla konkretnych krajów. Możesz wysłać uczących się z, powiedzmy Brazylii, do tej konkretnej strony poprzez swoje działania marketingowe, a na tej stronie możesz mieć informacje, które współgrają z tymi uczącymi się.

Twoja strona może być bardziej ogólna i rezonować z uczniami w inny sposób (styl nauczania, typowe problemy itp.).

Playlisty Youtube

Zamiast tworzyć kanał Youtube dedykowany uczniom z danego kraju, możesz zamiast tego tworzyć playlisty. Filmy do tej listy odtwarzania mogą zagłębić się w problemy, z jakimi borykają się ci uczniowie, za pomocą filmów, które rozwiązują te problemy.

Reklama

Najszybszym sposobem, aby doprowadzić studentów do swojej witryny (lub do konkretnego landing page) – a następnie do swoich lekcji – jest poprzez księgowanie, sieci i reklamy. I wszystkie te metody mogą być wykorzystywane do kierowania do konkretnych krajów. Na przykład, za pomocą reklam na Facebooku, można określić, w których krajach chcesz, aby Twoje reklamy były wyświetlane.

Szukasz lekcji online w Katowicach? Sprawdź: https://inter-esse.pl