Koronawirus: 14 prostych wskazówek dla lepszego nauczania online

W ciągu ostatnich kilku dni coraz więcej szkół i uniwersytetów na całym świecie ogłasza, że przechodzi na naukę wyłącznie przez Internet. Setki tysięcy nauczycieli jest zajętych pracą nad przeniesieniem swoich lekcji twarzą w twarz do Internetu. Projektowanie kursów online wymaga sporo czasu i wysiłku.

Koronawirus: uniwersytety zmieniają zajęcia online, ale to nie jest takie proste, jak się wydaje.

Teraz jednak potrzebujemy prostszej formuły. Oto 14 szybkich wskazówek, które pomogą usprawnić nauczanie online, od eksperta w dziedzinie nauczania online.

1. Nagrywaj swoje wykłady

Jeśli studenci nie czują się dobrze lub mają problemy z dostępem do Internetu, przegapią wykład transmitowany na żywo. Zamiast tego nagrywaj filmy i wysyłaj je do swoich studentów, aby mogli oglądać je w swoim czasie.

2. Pokaż swoją twarz

Badania wykazały, że filmy wykładowe pokazujące twarze instruktorów są bardziej efektywne niż proste pokazy slajdów z narracją. Przeplatajcie swoje slajdy wideo z samym sobą.

3. Nagrania wideo są krótkie

Filmy dłuższe niż 15 minut mogą powodować problemy z powolnym pobieraniem i rozpraszać uwagę uczącego się. Jeśli masz więcej do powiedzenia, nagraj dwa lub trzy krótkie filmy.

4. Testowanie slajdów

Upewnij się, że testujesz slajdy na smartfonie przed nagraniem wykładu, aby cały tekst był czytelny na małych ekranach. Rozmiary czcionek, kolory, projekty szablonów i proporcje ekranu mogą być sprawdzane dwukrotnie.

5. Wykorzystanie istniejących zasobów

Nierealistyczne jest oczekiwać, że na własną rękę wyprodukujesz semestralny film o wysokiej jakości. Możesz skorzystać z wcześniej opracowanych zasobów dostępnych online i zapewnić studentom dostęp do klikalnych linków.

6. Upewnij się, że mają otwarty dostęp

Korzystanie z otwartych zasobów pomaga zapobiegać problemom z dostępem dla studentów. Jeśli którykolwiek z sugerowanych przez Ciebie zasobów nie jest dostępny, otrzymasz skrzynkę odbiorczą pełną e-maili studentów i w końcu zmarnujesz cały swój czas na rozwiązywanie problemów. Spędzenie kilku dodatkowych minut na dokładnym wyszukiwaniu w pełni dostępnych materiałów zaoszczędzi ci później bólu głowy.

7. Podaj konkretne instrukcje

Jeśli zaproponujesz media online, które działają dłużej niż 15 minut, studenci będą odkładać oglądanie. Zamiast tego należy zasugerować dokładnie te części, które są im potrzebne (np. od 13:35 do 16:28), ponieważ może to nawet sprawić, że uczniowie będą bardziej ciekawi. Jeśli podasz więcej niż dwa materiały, oznacz je w kolejności, w jakiej uczniowie mają się do nich zwrócić. Prosta numeracja, oparta na poziomie trudności lub ważności każdego z materiałów, może być bardzo pomocna dla uczniów.

8. Prowadzenie działań interaktywnych

Większość systemów zarządzania nauką, takich jak Moodle, Edmodo i Tablica, zawiera szereg funkcji umożliwiających tworzenie interaktywnych działań edukacyjnych, takich jak quizy. Przewodniki do ich tworzenia, krok po kroku, są szeroko dostępne w Internecie. Korzystaj z nich.

9. Ustalenie rozsądnych oczekiwań

Podczas tworzenia quizów należy upewnić się, że na wszystkie pytania można odpowiedzieć odwołując się do podanych materiałów dydaktycznych. Prosząc studentów o napisanie streszczenia filmów z wykładów, należy wyraźnie zaznaczyć, że nie jest to poważny raport. Uczynienie z tego zadania zadania obowiązkowego, ale zadanie o niskiej stawce da najlepsze wyniki i odpowiedzi od studentów. Zestaw 15 pytań quizowych lub limit 300 słów wystarczy, by zaangażować studentów na 30 minut.

10. Użyj autokontroli do pomiaru frekwencji

Jeśli powiesz uczniom, że ich frekwencja będzie mierzona na podstawie ich udziału w quizie, zwiększy to zgodność. Jednakże, będziesz miał czas na sprawdzenie ich wszystkich, więc skorzystaj z funkcji automatycznego sprawdzania i oceniania w systemach zarządzania nauką.

11. Ostrożne korzystanie z komunikacji grupowej

Komunikacja grupowa powinna być wykorzystywana do nauczania bezpośredniego. Zamiast tego należy ustawić wirtualne godziny pracy w biurze na narzędziu do wideokonferencji, takim jak Zoom. Po prostu zaloguj się o wyznaczonej godzinie i czekaj na studentów. Skoncentruj się na zapewnieniu wsparcia socjalnego i sprawdź, czy jakieś problemy wymagają natychmiastowego rozwiązania. Może to być świetny sposób na zebranie informacji zwrotnych od studentów na temat Twojego nauczania online.Spraw, aby spotkania były opcjonalne i były relaksujące. Nie musisz być sfrustrowany, gdy nikt się nie pojawia: studenci nadal cieszą się, że ta opcja jest dostępna.

12. Niech uczniowie przejmą kontrolę

Możesz skonfigurować internetowe miejsca grupowe dla małych grup studentów i poprosić ich o wsparcie i konsultacje przed wysłaniem wiadomości e-mail bezpośrednio do Ciebie. Możesz napisać kilka pytań, które pomogą uczniom przełamać lody i rozpocząć rozmowę. Zachęcaj uczniów do korzystania z narzędzi komunikacyjnych, które preferują. Niektóre grupy będą dobrze klikać, inne nie, ale ta mała wskazówka może sprawić, że uczniowie poczują się społecznie wspierani i zmniejszyć ruch w skrzynce odbiorczej.

13. Ukryj swoje uczucia

Emocjonalna otwartość nauczycieli online jest świetną strategią nauczania. Powiedz swoim uczniom, że po raz pierwszy uczysz się online i uczysz się podczas nauczania. Wyraźnie poproś ich o pomoc, zapewniając ich, że zrobisz wszystko, co w twojej mocy, aby wesprzeć ich naukę. Będą współczuć, ponieważ podzielają te same emocje, a Ty będziesz przygotowany na sukces.

14. Powtarzalność

Studenci online nie lubią częstych zmian w swoim stylu nauki. Chętnie powtarzają tę samą strukturę i czynności. Kiedy już znajdziesz pracujący dla siebie styl nauczania, możesz go powtarzać co tydzień, aż wrócisz do swojej klasy.