Jak zmotywować studenta

Jednym z najtrudniejszych aspektów zostania nauczycielem jest nauka motywowania uczniów. Jest to również jeden z najważniejszych. Uczniowie, którzy nie są zmotywowani, nie będą się skutecznie uczyć. Nie zatrzymają informacji, nie wezmą udziału, a niektóre z nich mogą nawet stać się destrukcyjne. Uczeń może nie mieć motywacji z różnych powodów: Mogą czuć, że nie interesuje ich przedmiot, że metody stosowane przez nauczyciela nie angażują się lub są rozpraszane przez siły zewnętrzne. Może się nawet okazać, że uczeń, który pojawił się bez motywacji, ma trudności w nauce i wymaga szczególnej uwagi.

Podczas gdy motywowanie uczniów może być trudnym zadaniem, nagrody są więcej niż tego warte. Zmotywowani studenci są bardziej podekscytowani nauką i uczestnictwem. Krótko mówiąc: Nauczanie klasy pełnej zmotywowanych uczniów jest przyjemne zarówno dla nauczyciela, jak i dla uczniów. Niektórzy uczniowie są zmotywowani, z naturalną miłością do nauki. Ale nawet z uczniami, którzy nie mają tego naturalnego popędu, świetny nauczyciel może sprawić, że nauka stanie się przyjemnością i zainspiruje ich do osiągnięcia pełnego potencjału.

Oto pięć skutecznych sposobów na to, aby zachęcić uczniów do nauki:

1. Zachęcić uczniów

Uczniowie oczekują od nauczycieli aprobaty i pozytywnego wzmocnienia i są bardziej skłonni do entuzjastycznego podejścia do nauki, jeśli uważają, że ich praca jest doceniana i doceniana. Należy zachęcać do otwartej komunikacji i swobodnego myślenia z uczniami, aby poczuli się ważni. Bądź entuzjastycznie nastawiony. Często chwalić swoich uczniów. Rozpoznaj ich za ich wkład. Jeśli Twoja klasa jest przyjaznym miejscem, w którym uczniowie czują się dobrze słyszani i szanowani, będą bardziej chętni do nauki. Dobra robota” lub „dobra robota” może być bardzo długa.

2. Zaangażuj ich.

Jednym ze sposobów zachęcenia uczniów i nauczenia ich odpowiedzialności jest zaangażowanie ich w pracę w klasie. Weź udział w projekcie, dając każdemu uczniowi pracę do wykonania. Przekazanie uczniom odpowiedzialności za sprzątanie lub dekorowanie klasy. Przypisz ucznia do usunięcia tablicy lub rozdania materiałów. Jeśli przechodzisz do czytania w klasie, poproś uczniów, aby na zmianę czytali sekcje na głos. Dopilnuj, aby uczniowie pracowali w grupach i przydzielali każdemu zadanie lub rolę. Dawanie uczniom poczucia własności pozwala im czuć się spełnionym i zachęca do aktywnego uczestnictwa w zajęciach.

3. Oferta Zachęty

Wyznaczanie oczekiwań i stawianie rozsądnych wymagań zachęca uczniów do uczestnictwa, ale czasami studenci potrzebują dodatkowego impulsu we właściwym kierunku. Oferowanie uczniom małych zachęt sprawia, że nauka staje się zabawą i motywuje uczniów do popychania się do działania. Zachęty mogą się wahać od małych do dużych, dając specjalny przywilej wzorowemu uczniowi, do klasowej pizzy, jeśli średni wynik testu wzrośnie. Nagrody dają uczniom poczucie realizacji i zachęcają ich do pracy z myślą o celu.

4. Uzyskaj kreatywność

Unikaj monotonii, zmieniając strukturę swojej klasy. Uczyć poprzez gry i dyskusje zamiast wykładów, zachęcać studentów do dyskusji i wzbogacać temat za pomocą pomocy wizualnych, takich jak kolorowe wykresy, diagramy i filmy wideo. Możesz nawet pokazać film, który skutecznie ilustruje temat lub temat. Twoja sala lekcyjna nigdy nie powinna być nudna: użyj plakatów, modeli, projektów studenckich i motywów sezonowych, aby udekorować swoją klasę i stworzyć ciepłe, stymulujące środowisko.

5. Rysuj połączenia z rzeczywistością

„Kiedy będę tego potrzebował?” To pytanie, zbyt często słyszane w klasie, wskazuje, że uczeń nie jest zaangażowany. Jeśli uczeń nie wierzy, że to, czego się uczy, jest ważne, nie będzie chciał się uczyć, więc ważne jest, aby pokazać, jak temat odnosi się do niego. Jeśli uczysz algebry, poświęć trochę czasu na zbadanie, jak jest ona wykorzystywana praktycznie, na przykład w inżynierii i podziel się swoimi odkryciami z uczniami. Naprawdę zdumiewają ich, mówiąc im, że mogą z niego skorzystać w swojej karierze.Pokazanie im, że temat jest używany na co dzień przez „prawdziwych” ludzi nadaje mu nowe znaczenie. Mogą nigdy nie być podekscytowani algebrą, ale jeśli zobaczą, jak to się do nich odnosi, mogą być zmotywowani do uważnej nauki.